Storing bij Justis (update system outage)

Storing bij Justis (update system outage)

Vandaag de laatste update over de storing waar Justis sinds 15 oktober mee te kampen heeft gehad. Wij danken u voor uw begrip en geduld de afgelopen weken.

De situatie is nu als volgt.

  • Alle producten kunnen weer digitaal worden aangevraagd (via MijnJustis).
  • Houd vanwege de grote toestroom VOG-aanvragen wel rekening met een langere doorlooptijd. Ook de ontvangstbevestiging van de VOG-aanvraag kan enkele dagen langer duren dan u van ons bent gewend.
  • We streven naar het afhandelen van aanvragen voor boa-aktes binnen de wettelijke termijn van 13 weken.
  • Er is een noodoplossing voor de verlenging van boa-aktes. Boa’s waarvan de akte afloopt in de periode 1 november 2021 tot en met 2 januari 2022 mogen automatisch 2 maanden langer hun bevoegdheid uitoefenen. Dit is een besluit van de Minister voor Rechtsbescherming.
  • Statusinformatie is weer op te vragen. Houd wel rekening met langere wachttijden bij ons Klant Contact Centrum.

Veelgestelde vragen

  • Nu de storing is verholpen kunt u contact opnemen met uw werkgever of de organisatie die uw aanvraag heeft voorbereid om dit opnieuw te laten doen. De gegevens van de organisatie die uw aanvraag heeft voorbereid vindt u in de contactinformatie van de uitnodiging die u heeft ontvangen per e-mail. Justis kan telefonisch geen aanvraagcode verstrekken.

  • Justis is een uitvoerende organisatie en beslist niet in welke situatie iemand een VOG nodig heeft. Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met de instantie die verantwoordelijk is voor het beleid en het toezicht. Zo kunnen vragen over bijvoorbeeld medewerkers binnen het onderwijs worden gesteld aan het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en vragen over werken in de taxibranche gesteld worden aan het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.