De tijdelijke regeling hield in dat een vergunning waarvan tijdig verlenging was aangevraagd, zijn geldigheid niet verloor totdat Justis een beslissing op de aanvraag voor verlenging had genomen. In de praktijk betekende dit dat bedrijven die onder deze tijdelijke regeling vielen hun werkzaamheden dus mochten voortzetten na de einddatum van de oude vergunning. De voorwaarde om gebruik te maken van deze regeling was dat een aanvraag tot verlenging van de vergunning vóór de einddatum van de oude vergunning door Justis ontvangen moest zijn.
Terug naar de gebruikelijke werkwijze
Met het wegwerken van de achterstand is Justis nu weer in staat om de gebruikelijke werkwijze van verlengingsaanvragen aan te houden. Per 19 december 2023 vervalt de voornoemde tijdelijke regeling. Aanvragen voor verlenging dienen derhalve minimaal 13 weken voor het verlopen van de huidige vergunning te worden ingediend voor een tijdige afhandeling.
Aanvragen die tot 19 december 2023 door ons zijn ontvangen, zullen door ons worden afgehandeld met inachtneming van de tijdelijke regeling. Bij aanvragen die worden ingediend na deze datum is het de verantwoordelijkheid van de aanvrager zorg te dragen voor een tijdige aanvraag tot verlenging van de vergunning.
Documenten
Heeft u een vraag, opmerking of suggestie? Neem dan contact op met Justis
+31 (0) 88 - 998 22 00